ניהול עצמי היא תפיסה ניהולית המעניקה אוטונומיה וסמכות לבתי הספר בניהול המשאבים הפדגוגיים והכלכליים. מחקרים הראו שבתי ספר שמתנהלים באופן עצמאי: מגדירים בעצמם חזון
כדי לקדם שוויון מגדרי אמיתי, לא מספיק לשלב נשים בתפקידי ניהול. צריך להשתחרר מסטריאוטיפים מגדריים, המזהים גברים עם תכונות ניהוליות, ולתת לכל מנהל ומנהלת
לפערים מגדריים השפעה ארוכת טווח, והם עשויים להשפיע על התחומים שלומדות בנות באוניברסיטה, ועל רמת ההשתכרות שלהן בעתיד. תוכניות התערבות המקדמות הצטיינות לימודית והוראה
לתרבות הארגונית השפעה מכרעת על איכות ההוראה והלמידה בבית הספר. לכן, עלינו לפתח תרבות ארגונית המקדמת למידה, וליצור סביבה המעודדת את התלמידים ללמידה איכותית.
למידה מבוססת פרויקטים (PBL) היא שיטת הוראה שבה הלמידה מאורגנת סביב פרוייקט אותו מבצעים התלמידים, כחלק ממחקר של נושא לימודי. בהנחיית המורים עורכים התלמידים
כישורי ויסות עצמי בלמידה מאפשרים לתלמידים לקבוע בעצמם מטרות ללמידה ולתכנן את הביצוע שלה בפועל. כישורים אלו מסייעים לתלמידים להגיע להישגים לימודיים, מחזקים את
היום כבר כולם יודעים שכדאי לשלב למידה קבוצתית, בגלל היתרונות הפדגוגיים, החברתיים והרגשיים שלה. יש הרבה דרכים ללמוד בקבוצות, וכדאי להשתמש במגוון האפשרויות ודרכי